Příručka správného blogera no.2

6. listopadu 2016 v 15:10 | Remi |  Příručka správného blogera
Ahojky,
zdravím vás zase po týdnu a přináším PSB no.2.

Omlouvám se, že teď nejsou povídky, ale ve škole si myslí, že čtvrtletky jsou úžasná zábava, tak proč jich nezadat víc, že?

Dneškem začínám "Metody lovu".

Pokud se Vám zdá, že dnes píšu s chybami, tak je to účel. Pokud se Vám zdá, že dnes moc používám Caps Lock, tak je to účel. Pokud si po přečtení článku budete myslet, že mám pravdu, tak je to účel. Pokud vám tato řeč nedává smysl, tak mám pravdu, je to účel a rozhodně si přečtěte TENTO článek u Nelogičny.



Jak vlastně Čtenáře na svůj blog přilákáme? A jak to uděláme, aby se zase vrátili?
Bude se jim u nás líbit?

Metoda číslo jedna - grafika

• Je mnoho způsobů, jak přilákat Čtenáře natolik, aby se k vám zase vrátil. Je třeba ho něčím zaujmout. Překvapit. Šokovat. Potěšit… Proto musíme vědět, co se vlastně čtenářům líbí.

Grafikou dnes začínáme právě proto, že je to první, co Čtenář na vašem blogu uvidí. Když se na nějaký blog dostaneme poprvé či omylem (tj. přes klikačky, reklamy, SB, odkazy apod.), hodně se řídíme vzhledem. Není to pravidlem, ale u neznámé stránky, kdy neznáme její obsah (popř. kvalitu, zaměření, admina…) je design první informací, kterou o blogu dostaneme.

• Já tento článek rozvedu do podrobností v několika stranách. Pokud se vám ho nechce číst, stačí jedno jediné pravidlo. MÉNĚ JE NĚKDY VÍCE. Pokud dodržujete toto pravidlo, vaše grafika je pravděpodobně dobrá a nemáte na svědomí životy nebohých Čtenářů.

První dojem
Byť se to nezdá, Čtenář je velmi povrchním tvorem. A první dojem, ta malilinkatá chvilinka po tom, co klikne na naši adresu a poprvé spatří titulní stranu našeho blogu, udělá většinu práce za nás. Z toho plyne, že jednou z velmi důležitých věcí je právě vzhled blogu. Protože nudný design, jaký můžeme vidět na každém druhém blogu nepůsobí příliš zajímavě. Takže je to jasné: dobrá design, hodně mazlíček; škaredá design, málo mazlíček. Kapiš?

• Teď už záleží na nás, jak moc "originální" budeme. Netradiční vzhled, který "šokuje", si každý zapamatuje lépe.
Obecně platí, že "špatná reklama, taky reklama". Ale všeho s mírou.

Pár pravidel pro práci
• Začátek souvisí spíše s gramatikou, ale mě ty úžasný kůlový áááách bjůty blogerky (ne, že by to byly jen ony, tím nechci nikoho urazit, ale v této sekci mám nepříznivé zkušenosti) už vážně štvou!

1.Písmo:
a)Barvy - Stará známá poučka praví, je to tu černé na bílém. Jednoduchá, spolehlivá klasika, ze které nebolí oči. Stejně tak se dá číst i bílé na černém, i když někomu to vadí.

A můžete si být jistí, že kvůli zajímavému článku a pitomému písmu se nevyplatí oslepnout!
Věřte nebo ne, ono to bude úplně stejně nečitelné, i když použijete nějaké to strašně cool písmíčko, takovej ten upe hustej fontíček a stejně blboučký barvičičky jako minule. Fakt.

A dokonce (ne, ne, ne!) (A/N: ano, ano, ano!) i ten hrozně mega upe strašně kůlovej a kjůůůůt nadpiseček s třpytečkama a čarovnou mega medžik mlhou bude úplně nečitelnej. Takže asi tak.

b)Styly - Asi nejlepší na čtení dlouhých textů/článků/příběhů je písmo Times New Roman. Já používám Comic Sans MS, ale to je nezpatkové a na delší texty je náročnější. Holt jdu špatným příkladem. (Wow, co všechno se o sobě člověk nedoví…)

• A ještě jednou. Pomalu. Zřetelně. I TEN NEJVÍC MEGA ÚŽA FONTÍČEK SE NEDÁ ČÍST DÝL NEŽ DVA ŘÁDEČÍČKY! Kapiš?

ŘEŠENÍ PROBLÉMU:
a) podívejte se na TUTO stránku, kde můžete zjistit, jak dobře se barevné kombinace čtou.
b) najděte si někoho, kdo se podívá na vaši stránku a řekne vám krutou pravdu (A/N: Znovu a znovu díky Miki!). Nejlépe někoho, kdo vás nezná a bude tak nezaujatý. Kdyby snad někoho napadlo, že bych to mohla být já, tak mě o tom obeznamte (ne, já nejsem vševědoucí) v komentářích pod článkem nebo v dotazech.

2.Barvy:
• "Ne! Já nechci! Já nechci být vedle té Reflexní Růžové!" křičela Modrá. Ale nebylo jí to nic platné… Určitě chápete, co tím chci říct. VŠEHO S MÍROU (kromě Caps Locku, že Remi?).

Barvy je potřeba kombinovat s citem. Někdy úplně stačí dva odstíny jedné barvy. Přeplácaný design není přehledný a špatně se v něm orientuje. Tím, že smícháte tu nešílenější barevnou kombinaci, co vás napadne, kvalita blogu nestoupne. Právě naopak. Ano, zajímavé to určitě bude, ale nevím, jak dlouho se na to vydržíte dívat.

Bohužel. Někdo prostě není nadaný grafik. A proto Vás celou svou klávesnicí prosím: Když si layout neumíte vytvořit, nedělejte to. Je mnoho lidí, kteří Vám rádi, zdarma, rychle, krásně atd. udělají design sami. Protože opravdu tohle chcete? Já ne.

Upřímně řečeno, zabralo mi to asi deset minut a bude mě to děsit do konce mého života.

ŘEŠENÍ PROBLÉMU: Objednejte si design a chraňte tak planetu. Ze zkušeností známých mohu vřele doporučit TENTO web. Ale určitě byste našli mnoho a mnoho dalších.

3.Doplňky
Zase platí, že méně je více. Když nepoužijete tunu glitrů a třpytek, prokážete mi tím obrovskou laskavost. Čtenář k vám nechodí, aby oslepl, ale aby si něco přečetl. Zrovna u těch třpytek se opravdu držte zpátky. Velice snadno to jde přehnat a pak… FUJ!


Možná Vás to překvapí. Možná Vás to dokonce šokuje! Ale kvanta příšerných, nekvalitních obrázků taky nejsou kdovíjak úžasná. Obrázky jsou ošemetná záležitost. Protože jak je čtenář povrchní, tak je líny (ne, nekamenujte mě! Pomóóóc!). A nepříliš zajímavý text bude mnohem snesitelnější s nějakým tím obrázkem.


ŘEŠENÍ PROBLÉMU: Na doplňky se vykašlete a všem tvrďte, že jsou slepí a Váš dess je úžasný.

4.Přehlednost
Přehlednost je jednou z nejdůležitějších věcí u vzhledu. Když bude Čtenář jeden článek/ikonu/cokoliv-jiného hledat půl hodiny, nadšený nebude. A pak vezme plamenomet a… To se zase nebude líbit Vám.
V jednoduchosti je krása a ve střelných zbraních respekt. Takže na přehlednost bacha.
Řekněme si popravdě: je OPRAVDU nutné, mít pro každý druhý článek novou rubriku? SKUTEČNĚ je tak těžké dávat všechny články na téma týdne do rubriky téma týdne? VÁŽNĚ není ve vašich silách vyhodit z menu těch 26 obrázků s kočkami, když vedete blog o motorkách? ZAJISTÉ jste schopni uspořádat si menu tak, aby se na něj dalo dívat.

Pokud ne, něco je špatně. A jestli Vám za to Čtenář vyklove oči (a taky má pořád ten plamenomet, že?), tak je to jen a jen vaše vina. ;)

ŘEŠENÍ PROBLÉMU: Je to jednoduché! Zeptejte se ostatních, jak na to nebo si design objednejte. Každý někdy začínal a určitě na blog.cz najdete spoustu milých lidí, kteří Vám rádi pomohou.
__________________________________
Doufám, že se Vám dnešní článek líbil a že vám byl aspoň trochu užitečný. :D
Nebo že jste si společně se mnou zanadávali na ty nekonečné možnosti zničení laye.
Příští týden si budu ztěžovat na gramatiku, tak doufám, že se těšíte! :)
Prosím, komentujte! Chtěla bych vědět, jestli se vám to líbí. ;)



 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 6. listopadu 2016 v 18:02 | Reagovat

Mě by zajímalo, jak je na tom můj blog, ohledně čitelnosti. Nikdo si zatím nestěžoval. A já si design za chvíli stejně budu měnit.

2 Elis Elis | Web | 22. listopadu 2016 v 17:26 | Reagovat

Zajímavé rady a postřehy, musím o tom zapřemýšlet... :-)

3 Remi Remi | Web | 22. listopadu 2016 v 18:43 | Reagovat

[2]: Děkuju! :) Jsem ráda, že se tahle šílenost líbí. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama