Příručka správného blogera no.4

20. listopadu 2016 v 12:40 | Remi |  Příručka správného blogera
Čauky,
jak se máte?
Mno, ať už se máte jakkoliv, tak tady máte třetí "metodu lovu čtenáře". Bude to pravděpodobně poslední metoda k nalákání Čtenářů. Pak se vrhneme na novou část - na jejich ochočení.

Mnohým z nás je dnešní metoda vyloženě proti srsti. Mě taky. Tak proč o tom vůbec píšu? Protože mě to moc baví. :)

Nech sa páči!

METODA ČÍSLO TŘI - REKLAMA

• Dnes využijeme další čtenářské vlastnosti. A sice Zvědavosti.
• Protože reklama je všude a ten Čtenář na ni jednou prostě kliknout MUSÍ!
• Čtenář je reklamou obklopen. Ze všech světových a internetový stran (A/N: jdu na sever, a už jdu na jih!) se na něj valí reklama jako přívalové vlny. Obrovské a zdánlivě nekonečné moře reklamy, ve kterém nejde plavat.

Co je to vlastně reklama?
Reklama je forma propagace čehokoliv. Od pracího prášku, přes váš blog až po nové boty vaší sousedky. Propagovat můžeme skutečně cokoliv. A dnes se dozvíme, jak.
Zásady psaní reklamy:
  1. Upoutejte čtenářovu pozornost. Hlasité výkřiky, výstřely z děla… Vždyť v lásce a reklamně je vše povoleno.
  2. Důvod. Musíme vědět, na co že je tak úžasná reklama, jinak je to celé v háji…
  3. OBRÁZEK! Musíme počítat s tím, že čtenáři jsou negramotní. Jinak je to celé v háji.
Reklama vypadá asi takto:
POZOR!
Už dnes na blogu remily13.blog.cz můžete posílat dopisy Ježíškovi! Máte jedinečnou příležitost získat jedinečnou povídku na vaše přání. Jedinečné! Jen o Vánocích a jen zde! Proto klikněte na obrázek. To se vyplatí!

Dobrá a špatná reklama
• Něco málo už o tom bylo v předchozím dílu.
Čtenář je tedy zvědavý, jak víme. Špatná reklama mnohdy zafunguje úplně opačně a přitáhne víc pozornosti než ta dobrá. (A/N: Jinak si teda neumím vysvětlit některé články na hlavní straně blog.cz…) Stejně tak by to vysvětlovalo, proč se tolik lidí odvážilo číst My immortal…

Automatické reklamy
• Nejdřív "pár slov" k těm reklamám, které jsou jakýmsi výkupným, že můžeme oxidovat (A/N: nebo reagovat, to už nechám na vás) na blog.cz:

Známe je všichni. Parfémové šílenství. Mnohým z nás jsou trne v oku. Úvěr od Buřinky. Ale máme smůlu. Čtení na zimu. No a to tentokrát vynechali sex seznamku… *mlátíc hlavou o stěnu*
Ano, je to smutné - oko mé až pláče - ale těchto reklam se asi nezbavíme.



SBéčka
Nebo taky SB, Sbénka, Spřátelka, SBééééééééčka, Affs, Affilates a já nevím co ještě. V překladu vždy to samé. Spřátelené blogy.
Systém na jednoduchém principu: dva blogy se "spřátelí".
Tedy jeden napíše druhému komentář typu "Tvůj blog je super! Nechceš spřátelit?" (v horším případě "Krááááásnej blogís!!! Wanna be spřátelko? A v lepším případě se dotyčný rozepíše o kvalitách vašeho blogu a důvodech, proč chce váš blog zažadit do svých oblíbenců). Vy potom odpovíte "Jj, super. Písu si tě do Affs." Vždycky.
Protože, kdo by nechtěl být Sbénko, když už jednou má ten krááásnej blogís?

No, a teď už jenom obíhat a obíhat a komentovat a komentovat.

Na blog.cz se nepočítám do řad pamětníků a tak netuším, jaký byl původní záměr či důvod vzniku (nebo dokonce otec zakladatel) Affs. Buďto to byla propaganda už tehdy a nebo se zjevil jakýsi šlechetný ajťák, který nám dal možnost zapisovat si oblíbené adresy jinam než na čelo, do diáře či na malý žlutý papírek na monitoru. To skutečně netuším.

Dnes je to podle mě tak půl na půl. Část blogerů (mezi které se hrdě počítám) nemá SBéčka kvůli propagandě, ale kvůli skleróze. Protože pak prostě POTŘEBUJETE najít ten článek, co se vám tak líbil, ale kde to dokélu bylo?
Druhá část blogerů chce prostě reklamu. Protože když budu mít dvacet Affs, tak mi každý napíše komentář a já… *trapná odmlka* *přemýšlí, co vlastně teď*
Vzdávám to. Ne, já vážně nechápu co teď. K čemu vám bude dvacet komentářů jako "Nudím se, tak obíhám." Nebo "Pěkné" a taky ":)" ?
A pak je tu jakási třetí strana. Která SB nevede. Nespřáteluje, ne wanna be spřátelko a nenapíše si vás do Affs. Těm patří můj obdiv. Ti se ještě neutopili.


Reklamy mezi blogy
A teď k té "objemnější" kapitole. Pokud se jí chcete zbavit, tak vidím jen tři možnosti:
1. Znechuceně povysuňte spodní ret. Nevěřícně nadzvedněte pravé obočí a za stálého opovržlivého opakování "C c c… Kam ten svět spěje?" pomalu se založenýma rukama odejděte od monitoru.
2. Znechuceně napište "ostrý dopis" někomu "shora" - a tím nemyslím Ježíška, na toho musíme být hodní, jinak nedostaneme nic. Ani uhlí.
Mnohokrát použijte slovo "znechucen". Opakujte slova. Oslovujte příjemce Zlato.

Tak hele Zlato, takhle by to dále nešlo. Jsem znechucen.

A samozřejmě při psaní dopisu (ne mailu, dopisu!) nezapomeňte znechuceně povysunout spodní ret a nadzvednout to obočí.
3. Proti ohni bojujte ohněm! Půjčete si od nějakého čtenáře plamenomet a… Chci říct, píšete komentář? Dejte tam reklamu. Píšete článek? Kašlete na to a napište radši nějakou tu reklamu.

Klubíky
V závěsu za SBéčky stojí klubíky. Tyhle "organizace" postupně upadají do zapomnění.
Tedy alespoň se mi to tak zdá. Kvůli krátké době, kterou jsem na blogu nevím, kdy tak byl ten "klubkový boom", ale směřovala bych to do doby před rokem 2010.

A jak to funguje?
Více lidem se líbí totéž, tak proč tomu nedát ikonku, že?
Každý si ji dáme na blog, aby bylo vidět že se nám to líbí.

• Ikonky byly většinou moc hezké (i když vyjímky jsou všude...) a tady jsou některé, které se mi zalíbily:


Fanfiction - povídkový server nejen o Harry Potterovi

(Ikony jsou vybrané zcela náhodně, u všech je uveden odkaz na původní majitele.)

A témat je opravdu mnoho. Od Jacka Sparrowa, přes opuštěná zvířátka, až po Lily Potterovou. Prostě na co si jen vzpomenete.

Klikačky
Další z možností sebe-propagace jsou různé klikačky, ikonky, odkazy atd.
Klikačku je možné nastavit v samotném blogovém systému. Ano, výmluva se najde vždycky, že Remi?
Přes "Nastavení" na "Obecné údaje" a zatrhnout "Propagace". Kdysi mi to přišlo jako zajímavý nápad a propaganda byla na světě. :)
Stejně tak jako SB a fancluby fungovala "výměna ikonek". Mám dojem, že tento trend postupně úplně zanikl nebo je alespoň dost ojedinělý.


Komentáře
• Teď prosím dávejte obzvláště pozor. Tu totiž bude "menší" vsuvka.
• Co víme o komentářích? Že jsou. Tedy spíše, že je jich málo. Myslím kvalitní, několikařádkový komentář s nějakým obsahem. Nějaká ta zpětná vazba, dobře myšlená kritika. A hlavně na "Pěkné"!

Většina blogerů si rve vlasy, když jim někdo napíše některý z těchto komentářů:

1. Koment ala jednoslůvko - tedy "pěkné", "hezký článek", "obíhám"… V nejlepším případě bez diakritiky a se SPOUSTOU smajlíků. Z toho plyne totiž jediné. Že článek si nikdo nepřečetl a pouze chce váš komentář na svém blogu.

2. Urážlivé komentáře - zastávám názor, že když nemůžu napsat nic pěkného, nepíšu radši nic. Vždycky se dá něco vyzdvihnout. Žádný článek není úplně špatný. Pěkný design, vtipný název, zajímavé slovní spojení, vlastní zkušenost s daným problémem…
3. Reklamy - no samozřejmě, proč se nevyjádřit k tématu… Ať už je to reklama na kinder čokoládu nebo na novou soutěž na naprosto neznámém blogu, asi vás to moc nepotěší.


• Naopak přínosné komentáře, které vás opravdu potěší nebo posunou dál jsou někdy nedostatkové zboží.
• Staré nepsané pravidlo říká, že na komentář je slušnost odpovědět. Nebo taky napsat dotyčnému na jeho vlastní stránku.

• Další z nepsaných pravidel nám řekne, že komentáře by měly sloužit jako jakási odměna. Nebo spíš kompenzace. Někdy se to nezdá, ale napsat kvalitní článek zabere spoustu času. Spoustu volného času, který bychom mohli trávit jinak. My jsme si ale vybrali blog. Protože nás baví sdělovat ostatním své myšlenky a znalosti. Potěšit někoho zajímavým příběhem, napsat recenzi na knihu, poradit z vlastních zkušeností… Baví nás číst práci ostatních, baví nás mořit se s článkem o tom, proč nás baví mořit se s články. A postupně se do toho zamotat natolik, že vlastně už jen víme, že to chceme dělat. Nevíme proč, ale vlastně moc chceme.
Máme z toho dobrý pocit a zábavu. Někdy by to ale chtělo i něco jako odměnu. Takový pamlsek za to, že jste si to mohli přečíst a zabít na internetu půlku odpoledne. Je to jako výměnný obchod.
Bloger napíše článek, Čtenář napíše komentář. Tak proč to takhle nefunguje?

A nakonec, jak to vidí Remi?
Bohužel, Remi to nevidí. Už dávno, se v tom moři reklamy utopila! R. I. P.
• Když ještě byla mezi námi, tak se všemožně snažila odstranit "ty mizerný vypelichaný reklamy na blbosti", které jí krásně zacláněli na stránce. Ale reklama zvítězila.

___________________________________________
Opět věřím, že se vám dnešní díl líbil a že zanecháte
nějaký ten komentář.
Pokud jste dočetli až sem, tak vám moc gratuluji. :)
Tak zase za týden!
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa


Komentáře

1 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 20. listopadu 2016 v 18:01 | Reagovat

No jo, reklam se už nezbavíme. Já jsem toho názoru, že jsou důležité k tomu, aby se lidé dozvěděli o nových věcech. Ale když člověk vidí reklamu na jednu věc osmdesátkrát denně, tak to hraničí s manipulací.
Co se týče SB jako takového, tak už to moc nepraktikuju. Prostě si do menu dávám odkazy, kam se ráda vrací. Ani nemusím k tomu s druhou stranou dělat nějaké smlouvy :D

2 Victoria de DarkLuna Victoria de DarkLuna | Web | 21. listopadu 2016 v 13:54 | Reagovat

;-)

3 Kristen Kristen | Web | 22. listopadu 2016 v 18:09 | Reagovat

:D áno aj v slovenčine sa volal Mlok Scamander... teda v titulkoch :D ja som šla na originálne znenie, ale myslím si, že bol Mlokom aj v slovenskom dabignu :D

4 Remi Remi | Web | 22. listopadu 2016 v 18:45 | Reagovat

[1]: To máš pravdu, takhle jsem se na to nedívala. Jo, s SB to máš dobře vymyšleno :)

[3]: Děkuju :-) Třeba v HP jsou někdy rozdíly mezi překlady velké, tak mě to zajímalo... ;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama